CHIANG RAI, ET SORPRENDRÀ

Paisatge imponent de l'antic regne Lanna

Dia 17 de novembre

Mercat nocturn de Chiang Rai
Després de passar la frontera des de Laos, ens instal·lem a l'hotel Laluna Hotel and Resort, un hotel preciós, amb un jardí que sembla una selva, però que és jardí i, per tant, harmoniós. No hem trobat cap fulla de cap arbre, arbust o planta una mica grogosa.
Tarda de descans a la piscina envoltada de palmeres.

Sopar al mercat nocturn de Chiang Rai.

Dia 18 de novembre

Comença el trekking de dos dies per conèixer el paisatge humà i natural de la província de Chiang Rai, convivint amb les comunitats de les minories ètniques, les més marginades i pobres de Tailàndia, aprenent sobre les formes de vida, creences i tradicions tan peculiars d'aquestes comunitats, i convivint amb les famílies en els poblats. Els Lahu, com els Akha, són originaris del Tibet i en l'actualitat viuen en petites comunitats al sud de la Xina, Myanmar (Birmània), Laos i Tailàndia.

Plataners impressionants

Per visitar aquests pobles se segueix un programa  dissenyat i creat per membres de les pròpies minories ètniques per donar suport a les seves comunitats locals, i el gestionen directament ells. Els guies provenen de les pròpies comunitats i reben un pagament just per la seva feina. El benefici que resulti es distribueix entre les comunitats i les famílies on s'allotgen els viatgers.
Detall del poble Akhar

Nosaltres concretament visitarem un poble Akha. Un poble que va ser reubicat quan es va prohibir a aquestes ètnies el conreu de l'opi i se'ls va oferir com a alternativa un lloc on tinguessin els serveis bàsics, com per exemple, aigua, llum i, sobretot, carretera a prop. En aquest cas, van ser set pobles d'ètnies diferents que se'ls va ajuntar en aquest espai geogràfic. Aquest és una política que a Laos vam començar a veure i que a Tailàndia ja fa anys que es va aplicar, així doncs, aquests pobles ja estan adaptats a la nova situació.

A les 10:00 ens ve a buscar a l'hotel el nostre nou guia, el Japa, amb un vehicle **** . Abans de començar l'excursió, calculant que tenim temps de sobres, el guia ens proposa d'anar a visitar el Temple Blanc, sense dubte el temple més frikie, més al·lucinant i més dinàmic que hem vist.
Gaudint del Temple Blanc

Frikie per les seves formes recargolades, perquè a la paret interior del temple hi ha un dibuix inacabat on surten herois del cinema i del còmic, com Superman o Doraimon. Al·lucinant perquè la seva blancor i les seves formes complexes hipnotitzen, perquè cal mirar molt per no perdre's cap detall.

Filigranes al temple de Chalermchai Kositpipat

Entrada al temple
Dinàmic perquè s'hi poden fer moltes coses, de fet, no se'n pot perdre cap, anar als lavabos encara que no en tinguis necessitat, penjar un desig als arbres dels desitjos que estan en constant construcció, visitar el museu, fer ofrenes, etc. És l'atracció monumental més impressionant de la zona i val la pena visitar-la.

Pòrtic elaborat amb els desitjos de milers de visitants

Riu amunt cap al poble Akhar
Fem el  trajecte amb barca tipus "long tail" des del port fluvial de Chiang Rai fins a la Ruammite Karen Elephant Village (1 hora més o menys). Albirem els elefants des de la barca, fan passejades pel riu amb turistes. Una vegada arribem al seu campament, comprovem que hi ha pocs exemplars i semblen ben cuidats. Ens expliquen que s'han aplicat mesures perquè no estiguin explotats. Els animals, aliens a polèmiques sobre el bé i el mal, ens reben amb la trompa amunt esperant alguna banana de regal. Després d'estar-hi una estona, decidim no fer la passejada i marxem a dinar a un restaurant.
Compte! Els elefants tenen molta memòria

La frondositat de la selva

Petits entre tanta vegetació

Hi arribarem1

Després comencem el camí fins arribar al poble Akha on ens espera l'amic Josep Maria Romero, que, d'alguna manera, és qui ens ha empès a fer tot el viatge, quan a les presentacions dels seus llibres a Girona transmetia tanta passió per la seva família Akha i pel món asiàtic. I aquí estem, arribant al poble de què tant havíem sentit a parlar i del qual fins i tot n'havíem vist imatges en el reportatge realitzat per ell mateix, Akha a la frontera

Hem arribat, ja som a casa!

Ens instal·lem a la Guest House del seu amic i la fem petar fins l'hora de sopar. Ens serveixen un bon i abundant menjar en un ambient distès fins que apareix algú del poble i ens ofereix vi d'arròs i un brevatge amb un escorpí a dins, diu que és bo per a la virilitat, així que la distenció augmenta.

Cerveseta ben merescuda

Ens preparen el sopar

Aquella nit descobrim que els galls no anuncien la sortida del sol, sinó que canten o s'esgargamellen, segons es miri, durant tota la nit a  diferents intervals. És la vida salvatge del camp.
Sortida del sol al poble Akhar

Dia 19

Després d’esmorzar una bona truita de patates feta al nostre honor, reprenem el trekking, primer fins a un altre poble dels set pobles reubicats a aquesta zona i  després arribem a una cascada. Al costat del riu, el guia i la seva família ens ensenyen a cuinar seguint el sistema tradicional del camp, fent servir el bambú tant com a utensilis de cuina com de vaixella i coberteria, ens agraden especialment els gots i "Chopsticks" de bambú.

Aquesta aigua està molt freda!

Sempre tenim la vaixella a punt

És hora de dinar

Massatge natural

A la tarda seguim el  trekking unes 2 hores més fins arribar al poblat akha Ban Arpha. Un cop arribats aquí, trasllat fins a un centre d’aigües termals proper, de caràcter local i modest, on alguns de nosaltres es banyen i tots ens relaxem.

Camins de calma

El blau mana
Només queda una hora de carretera per arribar a l’hotel de Chiang Rai, però encara aprofitem el camí per parar una petita estona al Temple Blau, realitzat per un deixeble de l'arquitecte del Temple Blanc.

El temple Blau de Chiang Rai

Dia 20

Aquest dia l'hem guardat per descansar i gaudir de Chiang
Rai. Però el descans comença amb l'ensurt d'un terratrèmol, amb epicentre al nord de Laos. Alguns l'hem sentit, altres no, però s'afegeix a l'aventura asiàtica. Els uns van de compres, els altres es relaxen a la piscina i els altres fan una excursió en moto.