BANGKOK DES DE L'AIGUA

Acabem d'arribar a Bangkok!

2 de novembre

Bangkok des de l'aigua en un dia o un dia i mig, perquè el nostre viatge pel sud-est asiàtic comença el dia 2 de novembre de 2019. La ubicació de l'hotel, el Siam River Side Hotel, ens facilita la mobilitat fluvial per la ciutat, perquè està al costat de l'emblemàtic riu Chao Phraya.

Comencem la visita pel riu Chao Phraya
Dediquem la tarda a visitar un dels barris més coneguts de la ciutat Patpong. Per fer-ho prenem el vaixell regular uns metres més al nord del nostre hotel i després caminem una bona estona, avesant-nos al trànsit i, sobretot, a les olors de Bangkok.
Esperant el vaixell
El viatge en vaixell pel riu Chao Phraya ens ofereix un anunci meravellós dels monuments que l'endemà visitarem. Encara que el cel estigui gris i el dia ja decaigui, res pot robar l'encant del retrobament o la descoberta d'aquesta macrociutat mítica.
Sopem en un restaurant al barri de Patpong, on la gent menja amb avidesa una sopa que  cuinen els mateixos clients sobre la taula amb un munt d'ingredients de tot tipus.
La tornada a l'hotel es converteix en una experiència de risc quan pugem tots cinc en un tuk-tuk i derrapem entre diferents tipus de vehicles per grans avingudes i petits carrers.

3 de novembre

Un dels molts detalls del temple Arum
Avui és l'únic dia que tenim per explorar Bangkok, així que no perdem ni un minut per començar la visita. Agafem el mateix vaixell del dia anterior i fem la primera parada al temple Arum, majestuós en la seva construcció vertical i detallista.
Vista del majestuós temple Arum

Fotografia del rei, omnipresent al país

Un Komodoro campant tranquil per la ciutat
Des del moll situat davant d'aquest temple i després de negociar-ne el preu, agafem un vaixell petit,  que ens passeja pels canals que configurem el barri antic de la ciutat. La passejada és molt maca i ens permet veure, fins i tot, algun komodoro. Ens queda pendent per una altra ocasió el passeig a peu per aquests carrers.
Preparats per explorar la ciutat antiga des de l'aigua

Detalls des dels canals

El gran Buda estirat

Travessem el Chao Phraya i, després d'haver descartat el Palau Reial, perquè molts de nosaltres ja l'havíem vist en altres ocasions,  trobem el Wal Pho, el més antic de la ciutat, del sege XVI. Allà podem admirar envoltats de turistes com a cap altra lloc, el Buda reclinat de 46 metres de llarg i 14 d'alçada. El Buda és magnífic i el monestir on s'ubica, malgrat ser uns dels més visitats,  és d'ambient molt relaxat.

Dinem i tornem a l'hotel a peu. Passem pel Xinatown i comencem a caure amb la terrible temptació de les compres.

Al vespre sortim a peu pel barri de Khaosan . La descoberta és magnífica, els carrers vius, les parades de menjar vistoses, la gent alegre, el trànsit boig. I nosaltres estem feliços de formar part per una nit del ritme frenètic de Bangkok.

Sortida nocturna per Khaosan

Cocodril a la brasa

Típic menjar tailandès

Cucs de bambú i a altres delícies

Finalment, el merescut sopar a la vora del riu. Sort que estàvem al costat de l'hotel perquè en va caure una de bona!